سوالاتی که باید هنگام فروش محضول از خود بپرسید
امروزه مشتریان و خریداران بسیار پیچیده رفتار میکنند. آنها خواسته ها و
نیاز های نسبتا گیج کننده دارند. دوست دارند همیشه در زمان صرفه جویی کنند.
در مورد به اشتراک گذاری اطلاعاتشان تردید دارند، با این حال دسترسی
آنلاین و نامحدود به جزیی ترین اطلاعات محصولات و خدمات مختلف
دارند. بنابراین شناخت نیاز مشتری امروزه در بازاریابی سنتی یا بازاریابی اینترنتی کار راحتی نیست.
برای احترام قائل شدن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای مشتری، می
بایست در هنگام فروش سوالات خوبی از آن ها بپرسیم. چه یک فروشنده ی تازه
کار باشید که برای شروع کار به دنبال یک لیست از سوالات می گردید و چه یک
مدیر فروش کارکشته باشید که به دنبال سوالات جدید برای ارایه به تیم بازاریابی و فروش خود هستید، این لیست خوب از سوالات، به شما کمک میکند تا نیاز مشتری را شناسایی کنید.
حتی
میتوانید بر اساس این سوالات شیوه ارائه ی محصولات خود را تنظیم کنید،
انواع نیاز های مشتریان را بشناسید و متناسب با شرایط و موقعیت، قدم
بردارید.
بهترین سوالاتی که می توانیم برای شناخت نیاز مشتری در جلسات فروش بپرسیم
وقتی
که با یک خریدار برای بار اول یا دوم و با یک هدف مشخص صحبت میکنید، مهم
است که سوالات درستی را مطرح کنید. به عنوان یک فروشنده، کار شما این است
که نیاز مشتری را خیلی سریع و به صورت مختصر بشناسید. برای شروع به شناخت
نیاز مشتری ، در این قسمت چند سوال پیشنهاد داده ایم:
- اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما چیست؟
- این خرید برای شما چه اهمیتی دارد؟ برای شرکت شما چه اهمیتی دارد؟
- اهداف تیم مدیریت که تا سال آینده میخواهید به آن ها دست پیدا کنید چه هستند؟
- اهداف تیمی شما چه نقشی در استراتژی کلی شرکت ایفا میکنند؟
- چه چیزی را به عنوان بزرگترین نقطه ی قوت خود میدانید؟ نقطه ی ضعف چطور؟
- شرکت شما پتانسیل خود برای ایجاد خدمات و محصولات جدید را چگونه ارزیابی میکند؟
- طرف معامله ی شما کیست؟ چرا این فروشنده را انتخاب کرده اید؟
- چه معیار هایی برای خرید و چه معیار هایی برای موفقیت دارید؟
- چه چیز برای شما اهمیت بیشتری دارد، قیمت؟ کیفیت؟ و یا خدمات پس از فروش؟
- به دنبال چه سطحی از خدمات پس از فروش هستید؟
- فکر میکنید بهترین ویژگی تامین کننده ی فعلی شما چیست؟ چه ویژگی ای در مورد آن را دوست ندارید؟
- دوست دارید شرکت هایی که با آن ها معامله میکنید چه ویژگی ای داشته باشند؟
- چه چیزی ممکن است باعث شود که تامین کننده ی خود را تغییر دهید؟
- به نظر شما بهترین ویژگی سیستم فعلی شرکتتان چیست؟ چه ویژگی ای از آن را دوست دارید تغییر دهید؟
- فکر میکنید نیازهای اصلی شرکت شما چیست؟ این نیازها چقدر مهم هستند؟
- اگر شما جای شرکت ما بودید، چگونه ادامه میدادید؟
- در کدام انجمن های تجاری عضو هستید؟
- این معامله برای ما چه سود و هزینه ای خواهد داشت؟
- چه موقع میتوانیم معامله را شروع کنیم؟
- بهترین شانس ما برای این که معامله های دیگر نیز به دست بیاوریم چیست؟
- در آخرین معامله ای که داشتیم، چه ویژگی ای از ما شما را بیشتر تحت تاثیر قرار داد؟
- شما در ارتباط خود با یک تامین کننده، چه هدفی را دنبال میکنید؟
- بهترین فروشنده ای که با آن معامله داشتید چه شرکتی بوده است؟
- اگر فقط میتوانستید یک ویژگی را در مورد شرکت خود تغییر دهید، آن ویژگی چه بود؟
- آیا با نقاط ضعف متداول خود مبارزه میکنید؟
- چه مهلت های کاری ای به زودی در برابر شما قرار دارند؟
- از چه منابعی میتوانید بیشترین استفاده را ببرید؟
- دوست دارید هزینه های خود را کاهش دهید، در مصرف پول صرفه جویی کنید و یا بهره وری شرکت خود را افزایش دهید؟
اگر نیاز به طراحی سایت و یا خدمات سئو داشتید حتما به سایت متاوب مراجعه کنید.
Comments
Post a Comment