استفاده از رنگ مو نیز عوارضی دارد

هر کاری برای خود مزایا و معایبی دارد رنگ مو نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای خود عوارصی دارد. در این مطلب به بیان عوارض رنگ و مش مو می پر دازیم

تحقیقات نشان داده است که حدود ۷۵ درصد از زنان و ۱۸ درصد از مردان موهای خود را رنگ می‌کنند. آیا می‌دانید عوارض رنگ و مش مو چیست؟ البته ممکن است فردی به طور مداوم موهای خود را رنگ کند و هیچ عارضه‌ای را مشاهده نکند ولی در برخی از افراد عارضه‌هایی دیده شده است که ناشی از رنگ مو بوده. در ادامه این عوارضی احتمالی را بررسی می‌کنیم
مو‌های شکسته خاصل استفاده از رنگ و مش مو

مو‌های شکسته خاصل استفاده از رنگ و مش مو

:

مو‌های شکسته خاصل استفاده از رنگ و مش مو

اولین عارضه‌ در افرادی که موهایشان را رنگ کرده‌اند مشاهده شده است، شکننده شدن موها و در حالت کلی آسیب دیدن موها بوده. چون رنگ دارای مواد شیمیایی زیادی بوده و موها را آسیب‌پذیر و شکننده می‌کند مگر این که از رنگ موی طبیعی مانند قهوه، حنا و … استفاده شود. در حال حاضر تعداد خیلی کمی از شرکت‌های تولید کننده رنگ، رنگ موهای بدون مواد شیمیایی تولید می‌کنند که تشخیص آن کار سختی است.

سرطان بیماری بسیار خطرناک

یکی از خطرناک‌ترین عوارض رنگ و مش مو آسیب رسیدن به سلول‌های DNA بده که در نتیجه باعث ایجاد سرطان می‌شود. البته باید تحقیقات بیشتری انجام گیرد تا بتوان به طور حتم تشخیص داد که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث سرطان می‌شود یا نه؟ ولی این احتمال وجود دارد و دانشمندان روز به روز به تحقیقات خود می‌افزایند.

ضایعه پوستی

معمولا افرادی که به رنگ‌ مو حساسیت دارند ممکن است دچار راش یعنی ضایعه پوستی شوند. معمولا راش در محلی ایجاد می‌شود که رنگ اعمال شده است. بعد از مشاهده این ضایعات باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.


Comments

Popular posts from this blog

اهمیت هماهنگی درب ورودی ساختمان با نمای بیرونی

معرفی رنگ‌های مختلف در انگلیسی

عکس‌های پروفایل برای روز دختر